Spanje, Mataro, Barcelona - Reisverslag uit Mataró, Spanje van SJOMO Feinsum - WaarBenJij.nu Spanje, Mataro, Barcelona - Reisverslag uit Mataró, Spanje van SJOMO Feinsum - WaarBenJij.nu

Spanje, Mataro, Barcelona

Door: SW

Blijf op de hoogte en volg SJOMO Feinsum

27 April 2017 | Spanje, Mataró

Donderdag 27 april,

We komen aan op camping Barcelona in Mataro, grote camping vlakbij Barcelona.
De weg erheen moesten we om Barcelona heen rijden, wat een gekkenhuis, maar we hebben het op gered.
Er gaat de volgende dag een shuttle bus naar Barcelona, Mo heeft kaartjes geregeld, daar gaan we 2 bussen vol met camping gasten.
In Barcelona worden we midden in het centrum, plaza de catalunya afgezet, hier kunnen we gelijk in de bus Barcelona Turistic stappen (we hebben kaartjes op de camping gekocht) we kiezen als eerste de blauwe route, die rijd langs de sagrada familia en nog meer gebouwen van Gaudi, tenslotte komen we bij Camp Nou, het voetbalstadion van FC Barcelona, hier stappen we uit. We gaan de Camp Nou experience tour doen, we krijgen een voice over mee en kunnen zelf het tempo bepalen.
Indrukwekkend hoor er kunnen bijna 100.000 mensen in, een stad dus zo groot als Leeuwarden. Het gras wordt handmatig met motormaaiers gemaaid, en bemest.
We hebben toegang tot het museum, waar alle gewonnen bekers staan, en de clubhistorie verteld wordt, ook mogen we in de kleedkamers, persruimte, en spelers tunnel, waar we op het veld uitkomen.
Na deze tour stappen we over op de rode route, welke ons nog naar de haven en het olympisch stadion voert We gaan ook nog even naar de ramblas. Om 17.00 uur worden we weer opgehaald, het was een leuke en vermoeiende dag.