Portugal Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van SJOMO Feinsum - WaarBenJij.nu Portugal Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van SJOMO Feinsum - WaarBenJij.nu

Portugal Porto

Door: SW

Blijf op de hoogte en volg SJOMO Feinsum

18 Maart 2017 | Portugal, Porto

zaterdag 18 maart.

Vandaag met de bus naar Porto. We kunnen vlak voor de camping opstappen, en voor € 1,85 pp. staan we in het centrum van Porto. Wat een geweldige stad, we kijken van grote hoogte zo uit over de Douro. We besluiten om naar beneden te lopen, en zo langs de zuidzijde van de Douro te lopen, waar de traditionele houten vrachtboten (rabelos) aan de kade liggen. Nu willen we ook graag een porthuis bezoeken en die hebben we gevonden. We gaan bij Burmester naar binnen, en krijgen een rondleiding. Natuurlijk aan het eind van de rondleiding het leukste gedeelte, het proeven van de port haha.
Maar ja, nu moeten we ook weer omhoog om naar het busstation terug te keren, naar beneden gaat toch even makkelijker. We zijn om ongeveer 16.00 uur weer op de camping terug, en kunnen nog lekker in de zon buiten zitten, weer een geslaagde dag achter de rug, op naar het volgende avontuur.